• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29

Nasza wszechstronna edukacja w wydaniu projektowym jest zbudowana na czterech elementach

Nauka

Nauka

Rozwijamy idee multidyscyplinarnych badań naukowych
Edukacja

Edukacja

Wprowadzamy innowacyjne metody prowadzenia zajęć
Projekty

Projekty

Tworzymy rozwiązania podczas kreatywnej pracy w zespołach
Wiedza

Wiedza

Popularyzujemy wyniki badań w mediach społecznościowych

#AEROGELOVE WARSZTATY PROJEKTOWE

Naukowe Warsztaty Projektowe są skierowane do studentów i doktorantów wszystkich krakowskich uczelni. Zostały zbudowane tak aby rozwiajać kluczowe kompetencje potrzebne w XXI wieku: krytyczno-analityczne myślenie, kreatywność, skuteczne planowanie oraz efektywna komunikacja.

Struktura warsztatów

NAUKA

Podstawę stanowią badania naukowe wykorzystujące nowe i ciekawe materiały.

EDUKACJA

Kolejnym elementem jest etap myślenia projektowego, w którym wspólnie poszukujemy rozwiązania, będącego odpowiedzią na pytanie: "Jak kreatywnie wykorzystać wybrany przez nas materiał w nauce, technologii lub sztuce?".

PROJEKT

Częścią któa łączy dwie pierwsze poprzez praktyczne zastosowanie zdobytych wiadomości i nabytych umiejętności jest etap realizacji pomysłu. Zespoły złożone ze studentów różnych kierunków studiów z obszaru nauk ścisłych, humanistycznych i artystycznych materializują swój pomysł przy wsparciu naukowców pracujących w Centrum i ekspertów.

WIEDZA

Ostatnim etapem jest publiczna prezentacja wyników w postaci krótkiego filmiku w trakcie gali finałowych, których jest także udostępniany szerzej w mediach społeczenościowych. Filmy uczestników poprzedniej edycji dostępne są pod tym linkiem.

TEMATYKA

W drugiej edycji wybraliśmy materiał szczególny - najlżejszy i najlepszych izolator termiczny - aerożel. Jest on w 99% złożony z powietrza. Został wykorzystany przez NASA w projekcie Stardust do łapania pyłu kosmicznego z ogona komety Wild2.

EKSPERCI

Do naszego grona ekspertów dołączył Profesor Sztuki Ioanns Michaeloudis z Uniwersytetu Karola Darwina w Australii. Jego prace zostaną wyniesione na księżyc w ramach projektu MoonArk w 2019 roku przez rakietę Space X Falcon 9.
Czekamy jeszcze na oficjalną zgodę NASA odnośnie drugiego z ekspertów.

HARMONOGRAM

14 X 2017     Eksperymentuj - doświadczaj lekkości
21 X 2017     Projektuj - myśl projektowo
XI/XII 2017    Konstruuj - zmaterializj pomysł
14 XII 2017   Prezentuj - podziel się doświadczeniem

REKRUTACJA

Wspólnie postaramy się zrobić coś z 99% niczego i już dziś zachęcamy do wzięcia w nich udziału!

Jeżeli chcesz dołączyć do naszego projektu, to prześlij odpowiedź na pytanie: "Dlaczego chciał(a)byś brać udział w warsztatach?" na adres: acmin.academy@agh.edu.pl

Zapisy na warsztaty trwają do 7 X 2017.

Aktualności

#PRZEKONUJ o tym, że warto dyskutować.

"Discussion and argument are essential parts of science; the greatest talent is the ability to strip
a theory until the simple basic idea emerges with clarity."

Albert Einstein (1879 – 1955)

Efektywna komunikacja jest jedną z czterech kluczowych kompetencji potrzebnych w XXI wieku, niezbędną do prowadzenia innowacyjnych projektów, które obecnie realizowane są na styku wielu dziedzin nauki, techniki i sztuki. Rozwój początkowej idei, praca nad projektem, krytyczne spojrzenie, dyskusja nad rezultatami prac oraz prezentacja wyników wymaga jasnych i czytelnych komunikatów, skutecznie przekazujących informację oraz pomagających realizować zamierzony cel. Obserwując wiele debat, zarówno w środowisku naukowym jak i poza nim widzimy tutaj dużo do zrobienia.

Proponowany przez nas model wszechstronnej edukacji S-TEAM-PBL, powstał z połączenia słowa odnoszącego się do edukacji obejmującej każdą dziedzinę wiedzy - STEAM (ang. Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics) ze skrótem  oznaczającym metodę nauczania projektowego - PBL (ang. Project-Based-Learning). W akronimie tym ukryte jest również słowo TEAM, podkreślające interakcję i współpracę osób z różnym doświadczeniem naukowym i artystycznym. Tutaj szczególnie ważne jest zdobywanie i rozwijanie umiejętności dotyczących wzajemnego komunikowania się podczas pracy zespołowej, a także prezentowania rezultatów projektu szerokiemu gronu odbiorców.

Więcej…

Relacja z warsztatów #TWÓRZ.

"...sztuka jest z ducha, stwarza się, nie robi,
a raz stworzona duchem, jest pewnikiem
..."

S. Wyspiański (1869-1907)

F1

Okazało się, że były to nie tylko warsztaty artystyczne inspirowane nauką, ale również warsztaty naukowe inspirowane sztuką, a także wzajemnych inspiracji prowadzących i Uczestników.

 

Tym razem pierwszy raz spróbowaliśmy połączyć edukację w duchu STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics) z tą w duchu nauczania projektowego PBL (ang. Project-Based-Learning). STEAM to rozszerzenie  o sztukę, dość rozpowszechnionego modelu nauczania przedmiotów ścisłych - STEM, która dotąd była wyłączona z tego kanonu.

 

Podstawę stanowił solidny wykład Aleksandry Koper o sztuce w kontekście nauki wykorzystującej nowoczesne materiały i technologie w malarstwie, rzeźbie i architekturze.  Krytycznie przyjrzeliśmy się funkcjonującemu poglądowi francuskiego pozytywisty Augusta Comte'a, który podzielił te dwie dziedziny, nie dostrzegając żadnego związku między nimi.


Więcej…

Szkolenia

P1

 

Zapraszamy wszystkich studentów i doktorantów do wzięcia udziału w kolejnej inicjatywie Akademii Ciekawych Myśli i Nauk.

W semestrze letnim odbędzie się cykl jednodniowych szkoleń dotyczących rozwijania własnych kompetencji. Szczegółowe informację będą dostępne już wkrótce na naszej stronie internetowej lub profilu na facebooku.

Serdecznie zapraszamy.

Zobacz wszystkie aktualności

O nas

Katarzyna Berent

Katarzyna Berent

Inżynier materiałowiec. Zainteresowania skupiają się głównie na materiałach ceramicznych do zastosowań w elektronice. W wolnym czasie eksperymentuje w kuchni i tańczy.
Katarzyna Hnida

Katarzyna Hnida

Chemik, inżynier materiałowiec. Zajmuje się chemiczną i elektrochemiczną syntezą jednowymiarowych nanomateriałów do zastosowań w elektronice, termoelektryce i sensoryce. Fanka twórczości Terrego Pratchetta, filmów o superbohaterach i gier planszowych. W wolnych chwilach poprawia świat przez pieczenie ciast i przygotowywanie czekoladek.
Kamila Kollbek

Kamila Kollbek

Fizyk. Interesuje się otrzymywaniem materiałów funkcjonalnych oraz badaniem ich właściwości fizyko-chemicznych. Aktualnie pracuje nad nowymi materiałami do zastosowań w fotowoltaice i magneto-plazmonice. W wolnych chwilach pływa, pracuje w ogrodzie i zwiedza świat.
Kacper Pilarczyk

Kacper Pilarczyk

Fizyk, chemik entuzjasta. Zajmuje się nowymi materiałami hybrydowymi w kontekście procesów przetwarzania informacji. Konstruuje sztuczne synapsy oraz prototypowe elementy optoelektroniczne. Lubi sztukę i gra na gitarze.
Marianna Marciszko

Marianna Marciszko

Fizyk, inżynier biomedyczny. Zajmuje się szeroko pojętą rentgenowską analizą materiałów. Szczególnie fascynują ją materiały do zadań biomedycznych. Miłośniczka chopperów, fanka Rammsteina oraz entuzjastka shih-tzu i buldogów francuskich.
Aleksandra Szkudlarek

Aleksandra Szkudlarek

Fizyk. Zajmuje się projektowaniem i wytwarzaniem materiałów funkcjonalnych, które oddziałują ze światłem i polem magnetycznym oraz badaniem tych zjawisk w nanoskali. W wolnych chwilach kaligrafuje, gra na saksofonie i strzela z łuku.
Tomasz Czech

Tomasz Czech

Interesuje się analityką chemiczną oraz nowymi rozwiązaniami dla rolnictwa precyzyjnego. W wolnych chwilach zajmuje się metodami nauczania:  Design Thinking i burzą mózgów.
Wioletta Kilar

Wioletta Kilar

Interesuje się problematyką nauczania przedsiębiorczości i geografii na wszystkich szczeblach edukacji, procesami kształtowania się i funkcjonowania przedsiębiorstw, szczególnie ponadnarodowych korporacji, globalizacją i przemianami struktur przestrzennych przemysłu w różnych układach przestrzennych. W wolnych chwilach pasjonuje się kuchniami świata i podróżami.
Angelika Kmita

Angelika Kmita

Inżynier materiałowiec. Zajmuje się projektowaniem i syntezą nanocząstek pod kątem ich zastosowań w szeroko rozumianych dziedzinach tj. medycyna, elektronika, pamięci magnetyczne. Interesuje się materiałami: funkcjonalnymi, kompozytowymi, nanomagnetycznymi. Pasjonatka architektury (A. Gaudi), w wolnych chwilach szkicuje.
Dorota Lachowicz

Dorota Lachowicz

Chemik. Zajmuje się syntezą i charakterystyką nano- i mikromateriałów polimerowych i hybrydowych do celów biomedycznych. Szczególnie interesuje się nanometrycznymi systemami dostarczania leków. W wolnych chwilach spaceruje i fotografuje świat.
Magdalena Wytrwał-Sarna

Magdalena Wytrwał-Sarna

Chemik. Interesuje się modyfikacją chemiczną polimerów, ich właściwościami fizykochemicznymi i biologicznymi, dla celów dalszej aplikacji biomedycznej. Badane polimery wykorzystuje zarówno jako nośniki substancji biologicznie aktywnych oraz jako podłoża do hodowli komórek. Uwielbia podróże, samochody i koty.
Juliusz Kuciakowski

Juliusz Kuciakowski

Fizyk. Zajmuje się magnetometrią, litografią oraz syntezą nanocząsteczek magnetycznych. Lubi poszerzać wiedzę w każdej dziedzinie. W wolnym czasie zajmuje się DIY i drukiem 3D.

Partnerzy

Naukowy Patronat Honorowy

Rektor Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie

Rektor Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie


Rektor Politechniki Krakowskiej im. Tadeusza Kościuszki w Krakowie

Rektor Politechniki Krakowskiej im. Tadeusza Kościuszki w Krakowie


Sponsorzy

Kontakt

Dodatkowych informacji udzielamy mailowo, facebookowo lub telefonicznie:

acmin.academy@agh.edu.pl

+48 617 52 75

Opracowanie i projekt graficzny:
Aleksandra Szkudlarek, Kamila  Kollbek

Realizacja: 48Media